Syvärentoutusta harmonisten äänten parissa

Mistä äänimaljarentoutuksessa on kyse?

Tiibetiläinen äänimaljahoito on kokonaisvaltainen syvärentoutusmenetelmä. Sen vaikutus perustuu ääniaaltoihin ja resonanssiin. Äänimaljarentoutus hoitaa lempeästi sekä kehoa että mieltä. Kun maljaa napautetaan iskimellä, malja alkaa värähtelemään ja ääni resonoi kehon jokaisessa solussa.

Äänimaljaa soittaessa kehomme vesimolekyylit alkavat värähdellä harmonisesti ja se saa kehon yli sata triljoonaa solua värähtelemään. Tällä äänivärähtelyllä saavutetaan alueita, joihin sormilla ei päästä käsiksi. Äänimaljahoitoa voidaan käyttää myös apuna hieronnassa ja fysioterapiassa, koska vaikutus ulottuu solutasolle asti.

Mitä rentoutuksessa tapahtuu?

Hoitoon varataan aikaa 60 minuuttia, josta äänimaljoja soitetaan noin 45 minuuttia. Äänimaljahoito voidaan tehdä myös osana hierontaa, jolloin saadaan hieronnalle syvempi vaikutus. Hoidon aikana äänimaljat asetetaan keholle ja kehon vierelle. Asiakas on hoidon aikana sekä päin- että selinmakuulla. Hoito tehdään vaatteet päällä viltin alla makoillen.

Hoidon aikana asiakas usein vaipuu siihen olotilaan, joka kehossa vallitsee juuri ennen nukahtamista eli rauhoittavan unen ja valvetilan rajamaastoon. Hoidon aikana on myös mahdollista vaipua hetkellisesti syvään uneen. 45 minuutin äänimaljahoidon vaikutus voi vastata jopa kolmen tunnin unta.

Kenelle äänimaljarentoutus sopii?

Päivän aikana otamme vastaan valtavan määrän erilaisia ärsykkeitä. Kiireen ja melun vastapainona on tärkeää löytää keinoja rentoutumiseen ja palautumiseen arjen keskellä.

Äänimaljahoito sopii sinulle, jos koet

• ahdistusta, unettomuutta tai jännitystä kehossasi
  • muutoin olosi mm. stressaantuneeksi ja kaipaat rauhoittumista

Äänimaljahoidot laskevat stressitasoa ja aktivoivat parasympaattista hermostoa.

Äänimaljahoito sopii kaikille perusterveille. Kuten muillakin hoidoilla myös äänimaljahoidolla on kontraindikaatioita. Näitä ovat mm. vakavat sydänsairaudet (tahdistin), verisuonitukokset, tulehdussairaudet, eräät neurologiset sairaudet, kasvaimet. Mikäli sinulla on joku näistä tai muuten kysyttävää äänimaljojen sopivuudesta, ota yhteyttä ja keskustellaan onnistuuko hoito.

Äänimaljahoitoja FysioLuhtavillassa tekee Karoliina Anttonen p. 0504136882

1 henkilö: 60 min 60 €