Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia2018-08-28T06:00:24+00:00

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia

Apua moneen vaivaan ja
tukea ongelmien ennaltaehkäisemiseen

Meiltä saat apua niin istumatyöläisen hartiavaivoihin, himotreenaajan kremppoihin kuin ennaltaehkäisevästi terveen ja liikkuvan kehon ylläpitämiseen!

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapialla saat helpostusta mm.

• Niska- ja hartiaseudun jännityksiin
  • Päänsärkyyn ja huimaukseen
  • Olkanivelen pinnetiloihin
  • Huonon ryhdin aiheuttamiin oireisiin
  • Selkäkipuun
  • Iskias-oireisiin
  • Lantion alueen toimintahäirioihin
  • Polvikipuihin
  • Nilkan ja jalkaterän kipuun tai virheasentoon

Fysioterapian sisältö räätälöidään yksilöllisesti

Fysioterapia toteutetaan aina sinun omista tavoitteistasi käsin ja sinun tarpeidesi mukaan. Tilanteesi on aina yksilöllinen eikä sama muotti sovi kaikille. Etsimmekin aina juuri sinulle parhaan hoitomuodon, joka perustuu tutkittuun tietoon.

Yhdessä fysioterapeuttisi kanssa pääset asettamaan tavoitteet kuntoutumiselle. Kattavalla alkuhaastattelulla sekä tutkimisella perehdymme vaivaasi ja teemme suunnitelman hoidosta. Hoito voi sisältää esimerkiksi neuvontaa ja ohjausta, manuaalisia käsittelyjä sekä terapeuttisia harjoitteita, jotka tähtäävät oireen poistamisen lisäksi myös ennaltaehkäisemaan vaivan uusiutumista.

Sinä pääset ongelman herraksi – fysioterapeutti tukee sinua matkallasi

Fysioterapiassa sinun roolisi on aktiivinen vaikkakin alkuun fysioterapeutin tekemät hoidot voivat korostua esimerkiksi kivunhoidossa. Olet kuitenkin tärkein osa ja fysiterapeutti ohjaa sinua pääsemään ongelmatilanteen herraksi. Alkuhaastattelussa pääset kertomaan toiveesi ja määrität yhdessä fysioterapeuttisi kanssa tavoitteesi. Näiden pohjalta fysioterapeutti tutkii ja tekee kanssasi suunnitelman kuntoutumiseen.

Fysioterapiasta saat tavoitettasi edistäviä harjoitteita kotona tehtäväksi. Mistään pitkästä jumppaläksystä ei suinkaan ole kyse: useimmiten saat neuvoja arkiaskareiden suorittamiseen (kuten vinkkejä ryhdin ylläpitämiseen, ergonomiaan tai kipua lieventäviin asentoihin) tai 2-5 kotiharjoitetta.

Fysioterapeutti tukee sinua, seuraa edistymistä ja varmistaa harjoitteiden oikean suorituksen. Fysioterapiajakson pituus on yksilöllinen, mutta yleensä jo kolmessa kerrassa nähdään edistymistä.

Tuki- ja liikuntaelimiestön fysioterapeutit

Olen ammatiltani fysioterapeutti, hieroja ja urheiluhieroja. Fysioterapeuttina sekä hierojana koen tärkeimpänä asiana työssäni sinun kuuntelemisen sekä olon helpottamisen jo hoidon alkuvaiheessa. FysioLuhtavillassa työskentelyn lisäksi toimin Tapiolan Hongan naisten Korisliiga joukkueen fysioterapeuttina.

Minna Isopahkala

Olen koulutukseltani fysioterapeutti. Koen tärkeänä kohdata ihminen kokonaisvaltaisesti ja aidosti. Vaikka tuki- ja liikuntaelinfysioterapiassa hoidon kohteena on fyysinen vaiva, voi tarpeen mukaan tutkailla asiaa laajemminkin. Esimerkiksi kipu vaikuttaa aina myös psyykkisellä tasolla, ja kivun lievittyminen vaatii toisinaan liikeharjoitteiden lisäksi työskentelyä mielen kautta.

Tutustu Minnaan