Raskausajan hieronta2018-08-27T06:56:09+00:00

Raskausajan hieronta

Kohentaa oloa, lievittää turvotusta ja rentouttaa niin kehoa kuin mieltä

Muuttuva keho kaipaa rentoutusta

Raskaus ja synnytys vaikuttavat naisen kehoon monin eri tavoin. Sekä hormonaaliset syyt että muuttunut kehon asento ja kudosten rasitus voivat raskausaikana aiheuttaa erilaisia tuki- ja liikuntaelimistön oireita. Tyypillisiä raskausajan pulmia ovat mm. raajojen puutumisoireet, turvotus sekä selän kiputilat muuttuneesta asennosta johtuen.

Raskausajan hieronta auttaa rentoutumaan ja vapauttamaan kehoa erilaisista jännityksiä. Hierontahoito mm. vähentää stressiä, lisää verenkiertoa ja helpottaa lihaskipuja, kramppeja ja särkyjä. Hieronta onkin erinomainen tapa kohentaa suuria muutoksia läpikäyvän kehon hyvinvointia ja vireystilaa.

Hierontahoito suunnitellaan aina yksilöllisesti sinun toiveidesi ja tarpeittesi pohjalta.

• Raskauden vaihe huomioidaan hieronnassa voimakkuuksien suhteen
  • Raskauden loppuvaiheessa hieronta tehdään usein istuen, mutta se on myös mahdollista tehdä makuulla
  • Hieronta poistaa turvotusta ja edistää nestekiertoa
  • Päätavoite on rentoutuminen ja oman olon kohentaminen

Raskausajan hieronta

Olen ammatiltani fysioterapeutti, hieroja ja urheiluhieroja sekä lisäkoulutukselta vauvahieroja. Jo muutaman vuoden ajan mielenkiintoni fysioterapeuttina on kohdistunut naisten hyvinvointiin ja terveyteen. Erityisesti lantionpohjan – ja vatsakapselin toiminta sekä hengitys ovat suuria mielenkiinnon kohteitani.