Minna Isopahkala2018-08-22T06:50:36+00:00

Fysioterapeutti Minna Isopahkala

Olen koulutukseltani fysioterapeutti. Mielen ja kehon keskinäinen vuorovaikutus on kiinnostanut minua jo ennen fysioterapiaopintoja. Tällöin tutustuin erilaisiin kehotietoisuus- ja stressinhallintamenetelmiin, kuten mindfulnessiin/meditaatioon, joita hyödynnän omassa arjessani. Fysioterapiaopintojen loppupuolella kävin Karita Palomäen (psykofyysinen fysioterapeutti) eri alojen terapeuteille suunnatun EFT-terapia koulutuksen. EFT (Emotional Freedom Technique) -terapia, tunteiden vapautustekniikka, on mieltä ja kehoa integroiva menetelmä, jolla voi saada apua stressaaviin tunteisiin ja kiputiloihin. Siinä terapeuttinen työskentely yhdistyy kasvojen ja ylävartalon akupisteiden stimulointiin sormin.

Fysioterapeuttina koen tärkeänä kohdata ihminen kokonaisvaltaisesti ja aidosti. Ihminen on kokonaisuus, jossa kaikki osat vaikuttavat toinen toisiinsa kaiken aikaa. Fyysistä osaa hoidettaessa vaikutetaan samalla psyykkiseen osaan ja päinvastoin. Vaikka tuki- ja liikuntaelinfysioterapiassa hoidon kohteena on fyysinen vaiva, voi tarpeen mukaan tutkailla asiaa laajemminkin. Esimerkiksi kipu vaikuttaa aina myös psyykkisellä tasolla, ja kivun lievittyminen vaatii toisinaan liikeharjoitteiden lisäksi työskentelyä mielen kautta.

FysioLuhtavillassa työskentelyn lisäksi toimin Fustra-yksilö- ja pienryhmävalmentajana. Asiakkaanani ovat yleensä työikäisiä naisia, jotka tavoittelevat hyvää ryhtiä, parempaa liikkuvuutta ja lihaskuntoa, vahvempaa keskivartaloa sekä kiinteämpää kehoa ja kivuttomampaa arkea.

Vapaa-ajallani huolehdin omasta fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistani joogan, kehonpainoharjoittelun ja kuntosalitreenien parissa. Pidän siitä, että aina on jotain, mitä tavoitella ja samalla kehittää itseä. Itsensä kehittämiseen lukeutuvat myös vietetty aika itsenäisesti uutta oppien ja tietoa keräten tai koulutusten kautta ammattitaitoa kasvattaen.

Palvelut

• Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia
  • Fysioterapeuttinen harjoittelu (personal training)